Ridit 2 bruna

Idag red jag både Crazy och Luna. Crazy travade jag mest och krävda ganska mycket ut av henne, övergångar tillexempel. Det har jag faktiskt nästan aldrig tränat med henne för hon är så pass lyhörd ändå, men det stärker väldigt mycket så jag ska börja göra det med henne också. Det verkar som att hon inte har tappat så mycket som jag trodde hon hade gjort under de 2 veckorna hon bara stod, för hon vart inte svettig överhuvudtaget och ändå red jag ganska intensivt i 30 minuter.
 
Till Luna då, hon överraskade mig idag. Samma med henne, hon har inte tappat alls mycket men hon blev desto svettigare. Red lite längre med henne och galopperade även. Gjorde mycket övergångar med henne också, för det är något hon verkligen behöver. Luna har blivit så mycket bättre nu, för när hon precis sätts igång efter en vila så måste man renodla hjälperna väldigt tydligt, annars drar hon bara emot när man vill sakta av. Vänster galoppen var fantastisk, höger tog 3-4 gånger att fatta.. Men jag vet ju redan att hon har svårare för den och i höger drar hon gärna iväg litegrann så målet med den just nu, är bara att få henne att lugna ner sig.
 
Jag planerar för att eventuellt ta en hoppträning med Crazy på onsdag, beroende på benet.. De var något svullet idag och ville inte riktigt gå ner när jag kylde efteråt. Luna kanske ska hoppas nästa vecka på onsdag, jag får se vad jag hinner för då är jag ju på Vreta. Det känns som att Crazy är i bättre form just nu för att klara av en hoppträning redan i övermorgon, jag skulle inte få ut något utav att träna med Luna eftersom galopperna har blivit så pass svaga igen.
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback