Ria

Ria
E: Rimbo
U: Lovi
 
Ria är fjording och är en ganska så typisk fjording dessutom. Hon är en C-ponny men känns väldigt stor att rida och hon är född -93. Ria är inte inkörd tyvärr, eftersom hon är så pass bakskygg. Jag har känt Rias förra ägare sedan jag var liten då hon hade Ria på ett stall där jag red. Så man kan säga att jag har känt Ria i väldigt många år, nästan 10 år. Rias förra ägare kan vi kalla för X. X hade ägt Ria i 10 år när vi köpte henne, hon var helt enkelt tvungen att sälja henne pga olika skäl och det blev lite panik på slutet. Vi bestämde oss för att köpa henne eftersom vi ändå behövde en sällskapshäst till Crazy. Innan X fick Ria så var hon inte så bra oskött och därav var hon b.la. otroligt huvudskygg när hon kom hem till X, men det är hon inte idag. Det var förmodligen på det gamla stället hon blev bakskygg också. Ria är, precis som de andra två hästarna jag har, väldigt arbetsvillig. Hon är väldigt stark och hon älskar att rida ut, hoppa och göra skänkelvikningar. Hon är en väldigt rolig hobbyhäst kort sagt. Hos X blev hon hoppad upp till 110 men inte tävlad vad jag vet, hos mig har hon blivit hoppad 60-70 cm.
 
 
 
 
 
 
 
Två positiva saker med Ria:
- Levnadsglad och älskar att rida och arbeta.
- Enkel i hantering, transport osv.
 
Två negativa saker med Ria:
- Väldigt hård/okänslig i munnen.
- Går inte att ridas ut på ensam.


Sofia

Hej! Vad kul att hitta Ria! Jag äger hennes mamma Lovi och de är lite lika. Mvh Sofia

Svar: Hej!Vad roligt att du hörde av dig! Har alltid varit intresserad av fjordhästar och dess avel. Lever Lovi än? Har ni andra avkommor också?
Tyvärr finns inte Ria längre, hon dog i mars 2017 på grund av komplicerad tarmvred. Hon blev 24 år och var en helt underbar häst, så otroligt snäll och energisk i arbetet. Jag hann bara äga henne i 6 år, men känner hennes förra ägare som hade henne i 10 år. Red Ria litegrann när jag var 8-10 år gammal, så hon har funnits med från barnsben till vuxen ålder. Så glad att jag fick ha henne i mitt liv! <3
Crazy lady

2017-08-23 / 12:04:37

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback