Utvärdering/sammanfattning av veckan - Någon att jobba med

Jag har inte orkat göra en utvärdering av förra veckan men här kommer den!
 
Måndag:
Vila
 
Tisdag:
Gick i skogen, hon var inte lika tittig och snubblig denna gången.
 
Onsdag:
Hoppträningen gick bra, vi måste fortsätta stärka både galopp och självförtroende. Luna hinner inte med att reparera galoppen efter ett högre hinder. Hon är fortfarande för svag för att hinna kommer tillbaka och kunna hoppa nästa hinder om hindrena kommer tättinpå. Vi får öva på mycket galopparbete, samlade gångarter och markarbete. Kanske lite studs och småhinder.
 
Torsdag:
Red en låång och jobbig skogsrunda i endast skritt. Den nya skogsrundan innehåller två långa och jobbiga backar som är bra för Luna eftersom hon måste bygga muskler. Jag red ut med 2 av mina stallvänner och det gick väldigt bra. Luna var inte så tittig trots att vi red i skymningen, hon snubblade heller inte speciellt mycket.
 
Fredag:
Vila
 
Lördag:
Lösgjorde lite i en kohage. Luna var lite tittig på alla saker som stod bakom ladan, men hon var duktig och gick förbi ändå. Hade bara ridit i kohage en gång innan och då vågade jag inte galoppera så mycket eftersom jag inte visste hur hon skulle reagera, men denna gång trav och galoppjobbade vi lite kravlöst och det gick superbra. Hon blev dock så klart lite mer taggad än vanligt.
 
Söndag:
Red ännu en låång skritt-tur i skog och mark. Mycket backar, upp och ner. Hittade endel nya ridvägar tillsammans med en av mina stallvänner. Luna var inte alls tittig, trots att vi red på nya ställen och förbi andra hästar. Hon blev dock rädd för en flagga som fladdrade i blåsten i slutet av ridturen..
 

Slutsammanfattning:
Denna vecka har jag mest koncentrerat mig på att stärka Luna så därför har jag ridit mycket i skogen och inte haft så mycket tempo. Vi har gått i mycket backar och mest skrittat, jag tror att det kan göra gott för henne.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback