Regnigt

Tänken idag var väl att rida Luna på någon åker eller så men jag vet inte hur det blir nu. Det är så kallt och regnigt ute. I och för sig så är jag rätt härdad eftersom jag varken har paddock eller ridhus och får rida i snöstormen ändå om vintrarna, haha.. Men jag får se, jag tar det som det kommer.
 
Med tanke på "jag tar det som det kommer" så har det blivit mitt nya ordspråk nu. Om jag ska skriva ett icke-hästrelaterat inlägg så har jag tagit tag i mitt mående mer och mer. Idag har jag testat meditation, vilket jag har gjort förut också och det funkar väldigt bra. När man mediterar så öppnar man upp sig och allt känns så himla lätt efteråt. Det är verkligen värt att testa, ni borde också göra det! Man behöver inte må jättedåligt heller, utan det kan vara småproblem som man kanske oroar sig lite för. Det ÄR värt det och det behöver inte ta mer än 5 minuter i en lugn miljö. Meditation är ännu bättre om man har svårt för stress i vardagen. Genom meditationen kan man leva mer i nuet och när man väl har hittat den balansen så känns det så himla skönt. Allra helst ska man känna att man VILL ta tag i sin stress eller mående, för då kan man verkligen sätta sig ner och "ta det som det kommer". Om man har problem med stress kanske 5minuters-meditation inte är det bästa, vad vet jag?
 
Jag har testat många olika sorter också, har t.ex. testat en lite aggressivare där man verkligen går in och tänker på det som oroar än, mycket känslor kan spela över men saken med detta är att sedan kunna slänga bort tankarna som stressar och oroar än i själva tanken. Om någon har varit elak emot än så kan man först tänka på alla dåliga erfarenheter, sen tänker man att man tar personer och slänger bort den och alla minnen. Bokstavligen, i tanken. Beöver inte handla om blodbad (om man inte vill, haha) men bara att få en känsla av att kunna släppa det och gå vidare. Det funkar för de personerna som har svårt att släppa taget om någon eller något. Jag har även testat meditation där man fokuserar på att släppa in så mycket ljus och lycka som möjligt i själen, detta funkar mer på dem som har svårt att leva i nuet och njuta av det.
 
Man FÅR tänka saker så länge man inte utför det. Man FÅR utföra allt i sina tankar, men inte på riktigt. Släpp lös tankarna så känns allt bättre. Man kan få skuldkänslor om man varit riktigt arg, men så länge man inte utfört något för att skada någon IRL så har man inget att skämmas över. Och om man har skadat någon så måste man ändå gå vidare för att kunna bättra sig själv.
 

Ibland måste man tänka att hjärnan är som en ballong, man blåser in mer och mer luft hela tiden, men om man inte sorterar ut luften så kommer ballongen tillslut att spricka. För att må ett gott liv så måste man välja vilken sorts luft man vill ha där inne, dålig eller bra? Om man vill att ballongen ska lyfta lättare så kan man blåsa in helium och låta syret sippra ut istället och samma sak är det med vår hjärna. Vi måste rensa ut allt det som tynger ner oss för att må bra. Utnyttja dina glada minnen.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback