Blandat inlägg

Torsdag eftermiddag och jag är förkyld! Första gången på över ett år jag är har ont i halsen, huvudet eller ens mår dåligt fysiskt på något sätt, känns ganska konstigt faktiskt. Men det är inte det jag ville berätta nu utan jag tänkte meddela att jag ska åka och hälsa på lilla Luna på söndag. Jag har saknat henne och det blir eventuellt en ridtur på henne då också.
 
Egentligen skulle jag ha stannat den här helgen på skolan också, precis som förra. Men eftersom det är val på söndag måste jag åka hem och rösta. Jag kommer stanna till på lördag eftermiddag på skolan för att ta hand om Crazy och åker iväg på morgonen/förmiddagen till Luna för att sedan åka tillbaka hem till Vreta igen.
 
På tal om Crazy så fick hon stå igår, enligt schemat skulle hon egentligen ha haft vilodag idag, men jag hade så himla ont i halsen då och sen så har hon ju ändå gått nästan varje dag nu ett tag så hon förtjänade en vilodag. Jag motionerar henne varje dag igen fram tills jag tycker att det passar med vila och om det är några dagar eller en vecka, det får vi helt enkelt se. Jag är ju inte så upplanerad som många av er nog har förstått utan jag tar allt som det kommer och rider lite vad jag har lust med. Så man får helt enkelt se. Om det blir lugna pass så blir det färre vilodagar och tvärtom. Tycker inte om att känna press eller känna mig tvingad till saker, så faller allt direkt.
 
Anyway, jag har redan varit i stallet och mockat, fixat höpåsar osv, så nu ska jag ta det lugnt fram tills hästarna är intagna och dom har fått en stund på sig att äta sin eftermiddagsmat. Idag kommer jag rida ett litet lugnare pass, jag tror jag kommer skritta och trava på travbanan så kommer jag rida lite hårdare i helgen igen. B.la. kräva lagom mycket på banan med övergångar, ställning och böjning. Crazy måste börja lyssna bättre på förhållningarna och jag måste träna på min sits och balans.
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback