Godmorgon på er

Nu ska jag strax ut till stallet och ta in Crazy och Ria. Crazy ska duschas, få man, svans och hovskägg trimmat och så klart putsas lite extra på. Sen ska jag även klippa ner Rias man lite så att den håller sig stående medan jag är borta. Jag vet inte om jag kommer hem nästa helg eller om 2 helger, beror på om någon kan ta hand om Crazy under helgen. Men jag tar henne helst själv, jag är ju lite nojig med min bebis ;)

Anyway så när vi kommer till Vreta, beräknad tid vid 3-4, så måste vi förmodligen fixa boxen med strö så jag får väl stå och pyssla om Crazy igen i gången där borta medan jag dirigerar mamma hur man ska göra ;). Skämtåsido, Crazy är väldigt nervös på nya ställen, så mamma vill nog inte stå och hålla i henne medan jag fixar i stallet. Men sen hade jag tänkt att gå en promenad med henne på kvällen för att hon ska få se sig lite omkring och även för att hon är van att gå ute dygnet runt. I detta stall är det nämligen så att hästarna får gå in redan vid 3-tiden så Crazy kommer förmodligen gå i taket om jag inte tar ut henne en stund. Planen för denna vecka är också just att promenera henne för att sätta igång henne lite försiktigt igen, sen när jag väl börjar rida så kommer jag få massa bra hjälp från folk som håller till där. Så det blir superbra!

Ska också passa på att skriva att vi målade om vår transport igår! Vi tvättade den men viss smuts går inte bort så vi tog lite vit grundfärg så nu ser den som ny ut! Rev även bort endel delakel som höll på att lossna med och målade över, så nu ser det lite knäppt ut men kommer beställa nya såsmåningom!

Haha, tjockis-älsklingen igår!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback