Hopptränat

Idag var jag och Luna en sväng hos Wanja igen. Vi hoppade 4-studs och en kombination och sen satte ihop med lite linjer. Var rätt nöjd med Luna eftersom jag vet att hon har väldigt dåligt självförtroende i hinder som kommer snabbt efter varandra, vi är duktigare på linjer tillsammans, haha. Hon vågade i allafall och till slut var hon klok nog att själv samla ihop sig (om jag inte orkade hålla ihop henne) innan studsen så att hon klarade det på egen hand. Jag tyckte själv att jag red ganska bra under detta pass, hade ett jämt stöd i munnen hela tiden och kom inte efter i något språng. 

Jag är så himla taggad på att få hoppa lite högre snart, jag hoppas att Luna blir redo för det inom snar framtid. Känns som att jag själv bara står och stampar på ett ställe, jag vill ju utvecklas och hoppa högre höjder. Men så blir det på en häst med dåligt självförtroende, man måste ta det i lagom takt och förresten tycker jag att vi har utvecklats otroligt tillsammans under kort tid. Det är bara jag som vill ha mer och mer utmaning nu. Och inte utmaning som i att rida en häst som inte vill eller känner att den kan, utan rida en häst och klättra i höjderna. Höjden är inte viktigast, det är inte det jag menar. Men samtidigt vill jag inte stå här och hoppa 70-80 cm ända till Lunas tid är slut, så enkelt är det. Jag vill hoppa högre och få större utmaningar. Man kan rida superdåligt på högre höjder, men det viktiga är att rida bra på grundnivå och sen klättra sig uppåt och nu känner jag att jag är tillräckligt "duktig" för att kunna hoppa högre.

Imorgon ska Luna får longeras och Crazy och jag ska ner till ridhuset. Eller paddocken då, men vi ska trimma lite för första gången på jättelänge. Nu känner jag att jag kan få något ut av det när vi har en sadel som passar. Innan har det ändå bara blivit att rusa runt på en volt, men nu ska jag verkligen kämpa med min sits och allt jag har lärt mig under lägret.






Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback