Dagen

 
 
 
 
 
 
Luna tyckte det va suuperspännande att gå ut på åkern nu när det blivit gul istället för grön. Hela vägen runt gick hon med spetsade öron och med nosen nästan nere vid havren (om det är havre som växer längst upp? haha). Hon verkade inte speciellt oroad, mer nyfiken. Sist vi red där var det ju grönt, knäppfia. Det var ju meningen att jag skulle longera henne idag egentligen, men efter skrittturen på Crazy så blev jag sugen att hoppa upp på Luna också. Så det blev samma skritttur med henne.
 
Jag har bestämt mig för att rida igång dem nu i alla fall, tyvärr ser man redan nu att både Luna och Crazy har tappat rätt mycket på såhär kort tid. Det har jag också kan jag säga.. Trots minst 6 km på cykel fram o tillbaka till bussen varenda dag så har jag redan träningsverk i benhinnorna, eller vad man ska säga. Jag brukar få det när jag inte ridit på ett tag. Men det kommer nog igen snart. Vi hade ju ett uppehåll på 3 veckor så om 3 veckor bör vi vara tillbaka ungefär! Och sen är det dessutom dags för mig och Luna att flytta till Vreta.. Har lite småångest. Först tänkte jag att det bara skulle bli kul, men jag undrar vad alla kommer tänka om mig. Jag är liksom 2 år äldre än alla andra där, haha.. Jag har inte fått reda på vilka som ska gå där, så har ingen aning om jag känner några. Inte för att jag tror det, men man kan alltid hoppas.



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback