Skrittpromenad var det ja..

Ja, det blev ingen promenad med Crazy idag. Först tänkte jag bara gå med henne runt men hade sån jäkla abstinens efter att rida så jag sadlade henne och hoppade upp. Skrittade ett varv på travslingan och sen kunde jag inte hålla mig längre. Travade en bit och bestämde mig sedan för att byta håll och ta en liten liten galopp. Hehe, blev ingen liten galopp heller. Jag och hästar = bus och lek. Jag lät Crazy galoppera på och hon växlade upp rätt rejält en bit, det tyckte nog hon var lika roligt som jag tyckte!

Jag red i alla fall inte så att hon blev svettig eller speciellt andfådd utan det var bara en kort runda. Hon fick ändå testa på spolspiltan för första gången idag och det gick superbra. Sköljde av henne och sen fick hon beta några minuter utanför stallet. 



Min fina tjockis och jag kommer komma igång ordentligt äntligen. Är så himla glad över alla ridmöjligheter som finns här, det känns superlyxigt med bara paddock för mig som inte har något sånt hemma liksom. Och sen att det finns ridhus och travbana som man kan rulla på och träna kondition på är ett väääldigt stort plus!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback