Fått lite hjälp

Har inte skrivit här på några dagar, har haft fullt upp helt enkelt. Jag tänkte börja med att berätta om när jag red Crazy i söndags, då red jag på travbanan ca 4 varv vilket blir lite drygt 4 kilometer. Jag bestämde mig redan innan för att vi skulle ta det lugnt men så klart stressar Crazy upp sig jättemycket för att det är en annan som rider samtidigt som oss på slingan. Galoppen var hemsk, inte så att den var okontrollerbar och att jag var rädd, men jag hade ju som sagt bestämt mig innan för en lugn galopp och det blev mer eller mindre en skentur runt halva banan. Hon var svettig på hela kroppen efteråt så hon fick en snabb avspolning efteråt.

I måndags skrittades Crazy i paddocken utav Emelie, hon fick känna lite på henne i traven också. Men det var mest för att Crazy bara skulle få skritta av sig lite ev träningsverk sedan dagen innan.

Igår gick det väldigt bra, fick hjälp av Hillevi med min sits och Crazy började genast slappna av mer. Man lägger på sig så himla mycket olater när man rider ensam hemma som jag har gjort hela tiden. Jag red på lite volter, fick ställa och böja, tänka väldigt mycket på mina händer och min sits och då gick allt toppen!



Bilder på när Emelie fick testa plutten. Alltid kul att få se sin häst från marken!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback