Ridit

Red Crazy nyss och det gick superbra, övade som sagt volter i trav, öka och minska volterna. Det är en typisk övning från ridskolan som man satt och tragglade sååå himla mycket och man bara suckade när ridläraren sa att det var voltträning idag. MEN det är skitbra träning och framför allt svårare än man tror. Crazy skötte sig riktigt fint, tog några små galopper också och måste verkligen få henne att lugna ner sig lite. Hon blir så stressad efter att man har tagit en galopp, hon tror att det bara ska bli mer och mer.
 
Efter ridpasset fick hon en ordentlig ryktgenomgång. Hon blänker och ser dammig ut samtidigt även fast jag har duschat henne, väldigt irriterande.. Jag frågade efter en klippmaskin i stallet idag men tyvärr hade de ingen gemensam som vissa stallar kan ha ibland, men det var ev. en tjej som kunde klippa Crazy åt mig och det vore superbra eftersom hon börjar se ut som en björn i pälsen nu.. Nu ska jag ta och äta och sen kanske skypa med några vänner.
 
 


Vilma Enqvist

Fin blogg! Titta gärna in på min!

Svar: Tack så mycket! Kram, det gör jag :)
Crazy lady

2014-09-07 / 08:11:13
BLOGG: http://vilmasresedagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback