Nu vare ett tag sen

Tänkte skriva lite om vad Crazy och jag har gjort sen sist och hur det har gått. I måndags trav och skritt-joggade jag bara Crazy i paddocken så det är inte så mycket att berätta om. Men i tisdags tog vi faktiskt vår första uteritt sedan vi flyttade hit. Det är sjukt länge sedan, både Crazy och jag är ju vana sedan innan att rida i skogen och på åkrar nästintill varenda dag. Jag är superglad över de ridmöjligheter som finns här, men det börjar trubbas av lite nu och börjar längta ut lite till skogen igen.
 
Jag red i alla fall ut med en annan tjej som står i samma stall som mig med sin ponny, hon går även i min klass. Det var väldigt kul att få komma ut och det verkade ponnysarna också tycka. Vi red en ganska så lång runda, i alla fall längre galopp och travsträckor än vad Crazy och jag har kunnat ta innan. Galoppen gick förvånansvärt bra med henne faktiskt, trots att vi hade sällskap.
 
I onsdags red jag i paddocken och trimmade lite i alla gångarter igen, kände mest igenom henne. Jag har lärt mig rätt mycket av att rida så många olika hästar sedan jag kom hit och alla erfarenheter jag får från dom tar jag med mig till min ridning på Crazy och jag har faktiskt hittat henne rätt bra nu. Hon har inte lika bråttom med allt längre och vi följer inte riktigt samma system som tidigare heller, så hon ska aldrig få kunna räkna ut innan vad som ska göras, utan hon ska alltid lyssna på mig först och vänta ett extra ögonblick. I torsdags trimmade jag också men då red jag tillsammans med samma kompis som vi uteritten och småskuttade lite över ett sockerbitshinder. Det har jag faktiskt bilder ifrån då en klasskompis(Bästis;) följde med och fotade med min systemkamera. Dom får ni se här nedanför. Dock får ni inte se några när jag hoppar, blev inte så superbra bilder på det.
 
I fredags fick Crazy stå och vila, men i lördags tog vi lite lätt konditionsträning på travslingan och tillsist så fick hon faktiskt vila igår igen då jag hade fullt upp och inte hann med att motionera henne.
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback