Andra dagen på lägret

Ridpass nummer 3:
Terräng med Crazy - denna gång hoppade jag 1 nytt hinder, en kulvert med röda borstar. Sen lite hinder som jag redan hoppat åren innan, bl.a. Stock och vanlig kulvert. Allt gick bra men jag har för mig att under detta pass så trampade Crazy av sig en sko (?). Det var såhär, att när jag hoppade min bana på terrängen så passade de andra på att gå vidare till nästa "avdelning" på terrängbanan med andra hinder. De gick runt ett skogshörn och bortåt. Jag tog en sväng genom vattnet där det ligger stora stenar i botten och jag tror att det var där skon började lossa lite. En av sömmarna hade redan gått upp redan innan vi åkte till lägret, men skon satt ändå stadigt på. Men så tog jag en galopp för att hinna ifatt de andra och precis när jag saktar av till trav så gör Crazy en liten "skohorns-manöver" och trampar av sig skon. Först blev jag väldigt orolig eftersom det var skon som satt på vänster framhov och tänkte att det va kört, att hoven skulle flika upp sig eftersom just den hoven är lite sämre kvalité fortfarande efter skadan (hon har inte använt hoven eftersom hon har haft ont i benet, det blir då dålig cirkulation i hoven och därmed dålig kvalité). Men det klarade sig rätt bra. 

Ridpass nummer 4:
Hoppning med Luna - Jag har egentligen inte så mycket att säga om det här passet. Hon vägrade någon gång på något som jag red väldigt dåligt emot, men annars gick allt väldigt bra.






Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback