Ny sadel, så jäkla skönt!

Idag var vi ju hos sadelutprovaren igen och jag hittade en sadel jag gillade på Crazy. En prestige hoppsadel, fin och skön att sitta i. Jag ligger egentligen mellan 17 & 17,5 i storlek på sitsen men jag är van att rida med 17,5 tum sedan innan. Lunas sadel är den storleken och Crazys gamla är 17,5 tum. Denna, nya sadeln, var dock 17 tum så den kändes lite liten men det var helt okej. Det är bra för Crazy att få den lite mindre storleken eftersom hon har så pass liten och kort kropp (inte jämförelsevis med extieriören, då har hon rätt stor kropp och korta ben, men eftersom jag är lite stor på henne). Denna har vi på lån i en vecka och sedan får vi se vad jag tycker efter att ha ridit i den några gånger:




Sååå nu är min gamla hoppsadel till Crazy till salu, om någon är intresserad eller vill tipsa någon om sadeln så är den en Gold medal, flatback. Otroligt skön att sitta i. 17,5 tum, normal vidd. Passar på häst med rak rygg och inte så hög manke:






Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback