Ridit och longerat

Red Crazy i paddocken idag och det gick verkligen superbra. Crazy var så himla duktig, man märker att hon vill men inte har kunnat arbeta ordentligt innan med den gamla sadeln. Sen måste jag bara öva på den där jävla högersidan som jag har så svårt med. Allt går så naturligt och bra i vänster varv, jag sitter rakt, kan böja mig, hästen blir mjuk osv. Men i höger är det total kaos. Sitter snett = stel häst. Får rida dubbelt så mycket i höger varv som i vänster bara för att få till det!

Luna longerade jag bara i skritt och trav idag för att få bort ev träningsverk från igår och för att sedan stretcha ut hennes, nu, stela bakdel efter ridlägret. All hoppning har gjort att hon är lite stel i rumpmusklerna, haha!

Lägger in några bilder från idag imorgon, så länge får ni en bild på kameran som vanligt haha!




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback