Shoppaholic

Har precis nyss varit ute och ridit Crazy. Red järnvalla-vägen och travade ca 1 kilometer i sträck, Crazys kondis är inget att hänga i granen direkt men den sträckan klarade hon galant så det är ju något i alla fall. Red dessutom utan att linda henne, tänkte testa eftersom det nog blir lite väl varmt med fleece-lindor i sommar. Det gick superbra och hon var inte alls svullen efteråt. Det är nog bara att köra på som en vanlig igångsättning nu!
 
Idag på hööks köpte jag flugspray som jag skulle och har sprayat det på alla hästar nu när jag var ute i stallet. Sen var det tänk att jag inte skulle köpa så mycket mer egentligen, men det blev ändå det där flug-rid-täcket som jag nämnde i förra inlägget + ett vanligt flugtäcke. Jag skulle ha sparat de pengarna men så tänkte jag på stackars Luna som måste gå med det där illasittandes täcket som jag redan har. Så jag köpte ett som dessutom var regntätt, super smidigt eftersom jag annars alltid byter till regntäcke på kvällen och får byta tillbaka till flugtäcke varje morgon. Luna fryser ju lite lättare än de andra två (som klarar sig helt utan täcke) så tror inte hon skulle klara sig med ett vanligt flugtäcke om nätterna än. Men nu när det är ett som är regntätt så borde det ju gå bra eftersom det inte släpper igenom lika mycket vind. En torr häst är en varm och glad häst!
 
Mitt "gamla" täcke som åkte bak jättemycket och satt åt som ni ser.. Dessutom var hals-delen konstig för det var väldigt kort av någon anledning.. Nej, usch. Satt inte alls bra.
 
(Bilden är inte min) Detta är det nya täcket som sitter perfa på Luna. Det hittar ni här!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback