Nu händer det

Nu är Luna duschad och klar, alla de sista sakerna är packade. Ska snart ut och putsa henne lite extra och sen bär det av till hennes nya hem. Dock är det inte Vreta som är hennes nya hem, utan hon ska nämligen få bo hos Sofie! (http://sofieslilla.blogg.se). Hon ska få stå som fodervärd på Luna fram till i Maj och sen flyttar Luna hem till sommarbetet igen när jag har fått sommarlov. Nu undrar ni säkert varför jag väljer att göra såhär och framför allt vart Crazy ska eftersom jag skrev i ett inlägg att hon också ska åka iväg till ett ställe. Jag har bestämt mig för att utnyttja de 2 sista ponnyåren med henne, därför ska hon få följa med till Vreta imorgon istället för Luna. Crazy är mitt allt, jag vill fortsätta rida och utvecklas med henne så länge det går.
 
Om Crazy skulle stå kvar hemma i lösdriften medan jag är borta under dessa 3 år så skulle hon vara för gammal och sliten för att kunna sättas igång igen och dessutom så skulle jag vara för gammal för att tävla henne. (Läs: Dom har ju höjt ponnyåren till 20 år nu om någon har missat det). Det är så himla mycket lättare för mig att lämna bort Luna eftersom Sofie känner henne sen länge innan och hade möjlighet att ta emot henne. Crazy skulle det förmodligen ta väldigt lång tid till att hitta en som vill ta henne på foder, inte för att hon är dum eller speciellt svårriden, men just för att vi redan hade kontakt med någon som jag vet mer än gärna tar emot Luna.
 

Ni ska också veta att jag absolut inte ville att Luna skulle få stå i lösdriften i 3 år, utan vi hade dessa alternativ att välja på:
1. Sälja Luna (vilket jag verkligen inte vill efter allt vi har gått igenom på så kort tid.)
2. Låta Luna stå i lösdiften och skrota, alt. att någon tar henne på foder och håller igång henne. (Crazy följer med till Vreta)
3. Ta med Luna till Vreta och låta Crazy stå och skrota runt hemma.
 
Med dessa utgångspunkterna så ansåg vi att det var det bästa att låna ut Luna så länge och ta med Crazy. Om Sofie inte skulle ha haft möjlighet att ta emot Luna, så hade Crazy helt enkelt fått stå hemma och Luna hade hängt med till Vreta. Jag skulle aldrig kunna ställa av Luna redan nu och låta allt vi har kämpat för rinna ut i sanden. Både mamma och jag har gjort sjukt mycket för att få Luna i det skicket hon är i dag, med hovar, rygg, sadel och hennes självförtroende. Hoppas ni förstår och respekterar vårt beslut. Båda mina hästar kommer absolut att må bäst av detta alternativ! (Om någon undrar om Ria så kommer hon stå kvar hemma som sällskap till grannarnas travare).
 
 


L

Vad härligt att det löst sig till något bra :). Kommer du inte rida Luna något fram till sommaren?

2014-08-30 / 23:30:09

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback