Ridit

Red Luna idag på eftermiddagen och hon var helt underbar. Lite jobbig att bromsa bara men får vänja mig, hon gillar uteritter! 

Tränade på väldigt mycket övergångar och även om jag bara red 20-30 minuter så var hon svettig efteråt. Det gjorde verkligen underverk, man måste påminna Luna om de grundliga hjälperna ibland för att hon inte ska bli så motsträvig. Hon blir lätt dragig och tar lång tid på sig att stanna men i slutet av "passet" gjorde hon avsaktningar och halter väldigt fint. Började med att skritta långsamt, komma fram i arbetstrav och sen göra halt. Upprepade det några gånger och sen bytte ordning på uppgifterna efter ett tag för att hon inte skulle lära sig det utantill. Tycker det är bättre att få en häst som är uppmärksam på vilka hjälper man ger och inte kunna lista ut själv vad den ska göra hela tiden. Samtidigt ska ju hästen känna sig bekvämt och känna igen sig i uppgiften!

Fick förresten detta fina armband hem i brevlådan idag! Det är Crazys tagel, så nu kan jag ha henne med mig var jag än går :) Om ni vill ha ett så sök på "tagelsmycken" på Facebook, de varierar väldigt stort mellan priserna men jag har för mig att de kostar mellan 150-350kr och man får specialbeställa precis som man vill!





L

Gud vad fint! Sådana ska jag med beställa :)

Svar: Ja dom är superfina! :) ska du beställa från henne jag tipsade om? Finns massa bilder på olika varianter på hennes fb sida :)
Crazy lady

2014-08-11 / 22:01:11

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback