Fantastiskt

Det kändes helt fantastiskt att rida på Crazy idag med nya sadeln, jag hoppas det blir bättre och bättre, att Crazy förstår att hon har friheten att röra sig ordentligt nu. Jag vet inte hur länge jag har ridit med en sadel som inte passat, eller om det kommit ganska nyss. Jag har ite kunnat något alls om sadlar innan vi skaffade Luna, så jag har bara trott att Crazy "är som hon är" i ridningen. Med nya sadeln känns hon så mycket större att rida, hon tar ut stegen ordentligt och börjar inte takta och stressa upp sig på samma sätt. För det gör hon varje gång man rider, INGA undantag. Men idag hände det bara ett fåtal gånger, förmodligen för att hon bara skulle testa lite!

Luna hade tappat en sko såg vi när vi tagit in dom, så hon fick ingen motion idag tyvärr. Hade tänkt att longera men det var redan ganska stora bitar som hade lossnat från hennes hov, inte bra! Tur att hovslagaren kommer imorgon, annars hade hon fått gå i mini hage så länge. Imorgon ska vi även åka på hoppträning om allt går som det ska. Sista hoppträningen på väldigt länge, onsdagskvällarna kommer vara upptagna framöver och sen när jag börjar på Vreta kommer jag tyvärr inte kunna träna för Wanja mer än möjligtvis på loven. Synd, men så får det helt enkelt bli.

Ända bilden från idag, haha!


Denise

Det är så himla sällan man tänker på hur utrustningen passar när hästen börjar dumma sig i ridningen.. Och det är så tråkigt! För ofta är det utrustningen som är grunden i allt, hur hästen rör sig och om den belastar sig fel. Tur att ni upptäckte det till slut och att ni nu har hittat en sadel som passar både häst och ryttare:)

Svar: Ja, det ändrar så otroligt mycket. Min storhäst har breddat sig flera cm över ryggen sen vi skaffade ny sadel. Hon hade verkligen inga muskler när vi fick hem henne! Det är ändå kul att de utvecklas så fort :)
Crazy lady

2014-07-16 / 12:19:46
BLOGG: http://flingans.nu

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback