Snart ridläger - börjar tagga

Snart är det ju ridläger!! Längtar som tusan nu, det jag däremot inte ser fram emot är att bli sjuk. Jag blir ALLTID sjuk när jag är på ridläger. Jag tror att det är eftersom jag egentligen är allergisk mot pälsdjur, varje år jag har varit hos Wanja så har det regnat minst 2 av dagarna och då blir man helt blöt, går o lägger sig i en kall stuga och har redan sänkt immunförsvar pga min dumma allergi. I år ska jag dock förbereda mig mycket bättre, jag ska ta med allergitabletter och extra filtar som jag ska sova med, så att det inte blir så kallt. Just so you know, liksom haha! Nejmen..

Anyway, vi ska ju iväg i helgen så då kommer jag inte hinna packa. Istället hade jag tänkt att putsa upp allt ordentligt idag och jag ska verkligen göra det! Ibland tänker jag att "men det är ju bara ett träningsläger, varför ska allt vara så snyggt då?" Men sen när jag kommer dit så ångrar jag mig jättemycket eftersom jag hatar att rida med halvren utrustning. Jag skulle gärna visa er allt jag ska ta med, men nej.. Jag tror inte ni vill ha ett såååå långt inlägg. Det är säkert över 100 saker (utan överdrift) inkl mina smågrejer som tandborste och sånt, haha. I år ska jag ju ta med 2 ridbara hästar så det blir en hel del. Men jag tänker nog visa listan i allafall! Bra för mig att pränta in allt i huvudet som ska med också för jag glömmer alltid något.




Ska ni åka på ridläger i år? Eller har ni redan varit? Något annat sorts läger kanske?


Anja

Jag var på Wanjas träningsläger v.26 :) Bästa lägret!

Svar: Ja, bästa! det blir 3dje året i rad för mig! Första gången ja träffade Wanja var på första ridlägret :)
Crazy lady

2014-07-03 / 15:05:39
BLOGG: http://castarha.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback