Tredje dagen på ridlägret

Lektion 5:
Markarbete med Luna - jag red dressyr med Luna detta pass och tränade på att samla henne. Hon var väldigt duktig på slutet och vi båda var väldigt svettiga, åtminstone jag haha.. Vi kämpade på! Först fick vi skritta ett steg i taget och sen komma fram i arbetstrav. Det var lite spänt i början tyckte Luna som aldrig har behövt gå så långsamt, men det blev bättre och bättre. Sen gjorde vi lite serpentiner och små volter i trav och det gick super.

I vintras jobbade jag på Lunas 3 växlar i alla 3 gångarter men sen las det på is i och med sadel osv. Jag ska ta tag i det ordentligt nu igen så att hon verkligen stärker sig och klarar av att samla sig och bära sig själv.

Lektion 6:
Hoppade med Luna: Ja, vad ska man säga egentligen? Det gick bra. Hon blir stadigare och stadigare i hoppningen för varje gång som går verkar det som. Vi hoppade lite bana och linjer som vanligt och det är ju Luna och jag rätt bra på.






Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback