Bilder från idag

Red intervaller på åkern idag igen, tog dock ett längre traktorspår denna gång så det blev längr sträckor och därför höll vi inte på så länge. Luna tycker det är skitkul att galoppera och hon får ju galoppera på dessutom. Jag tror att det bara gör gott för framåtbjudningen. Det kommer inte påverka arbetet på paddocken, Luna är så himla trygg och skulle förmodligen aldrig sticka eller hitta på dumheter. Sen så låter jag ju aldrig en häst galoppera hur snabbt dem vill om jag inte har stämt av tillräckligt innan och har en stadig kontakt.
 
Imorgon ska Luna antingen få vila eller bli longeras. Crazy ska longeras i alla fall då jag nog inte vill rida henne fören vi har hittat någon ny sadel. I värsta fall kanske inte sadelutprovaren hittar någon som passar och då kanske vi får rida med gamla sadeln på ridlägret ändå.. Visst att det är illa nog att den sitter sådär, men är samtidigt ganska säker på att vi kan få en sadel som passar för 4000kr. Behöver ju inte vara en superfin, bara den är i klass med den jag redan har.
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback