Hur är läget?

Strax ska mamma och jag dra ut till stallet och hämta in alla hästarna. Crazy och Lunas ska duschas, shampooneras och skrittas för att torka. Alla ska få stå inne i natt då vi åker rätt tidigt på förmiddagen imorgon till sadelutprovaren. Då är det dags att se om Luna har ändrats så pass mycket i kroppen att sadeln kanske behöver anpassas ännu en gång och Crazys tur att prova ut en ny sadel som passar bättre än den gamla. Hoppas så innerligt att hon hittar någon som passar både mig och Crazy i vår prisklass för den gamla är så himla underbar. Jag älskar den sadeln, den är snygg, enkel och passar mig så himla bra. Perfekt storlek och jag får så bra sits och balans i den.
 
De senaste dagarna har jag ridit barbacka på Crazy och man märker verkligen skillnaden. Hon är så himla spänd med sadeln, så den sitter absolut inte bra. Luna har jag mest tränat kondition med och låtit henne rulla på på åkrarna, nu ska hon få lite vila tills på onsdag då vi åker på första hoppträningen på 2 veckor igen. Efter det är det lite styrka som ska tränas, sen vila och sen är det redan dags för ridläger. Börjar alltså bli dags att tvätta schabrak, lindor och täcken. Packa lite smått också, för denna vecka ska jag vara jättemycket på körskolan och i helgen ska vi iväg. Så då kommer jag inte ha tid att packa eller tvätta.
 
Ser fram emot lägret men är lite orolig över hur det kommer gå. Crazy är lite omständig med att lasta och att stå i box under längre tid även om hon får motion och Luna är så pass tittig i ridningen så jag vet inte alls vad hon kommer säga om terrängbanan och de lösa fåren som bor på banan, haha.. Men det går nog bra! Men nu ska jag gå och hämta in kusarna så ska dom få bli lite fina inför morgondagen! Luna ska även få hårinpackning i man och svans. Hoppas att det som hon har kliat sönder på svansen växer ut fort igen.. (Fick tipset om hårinpackning på Linns blogg!
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback