Idag är planen såhär

Jag ska jobba idag och hade tänkt försöka göra det i åtminstone 8 timmar helst mer (det är ett reglerbart jobb kan man säga haha). Så om jag ska rida idag så blir det ikväll efter middagen typ vid 20.00-21.00. Får hoppas att jag orkar det bara, har träningsverk sen igår också haha! Det är Luna ska motioneras och det blir bra att det får bli så sent idag, för jag hade tänkt att köra hårt för att bygga styrka i galoppen. Det blir inte lika varmt och svettigt om jag rider ikväll, det är ju likabra för annars är man typ halvt död utav bara värmen och kan knappt koncentrera sig på att träna.

Hade tänkt mig att galopparbeta på åkern. Ska kontrollera "de 3 växlarna" som jag övade på mycket förr för att hitta 3-takten i galoppen. Mycket travarbete med 3 växlar först så att hon inte orkar krångla i galoppen. Det gör hon inte direkt, men på senaste tiden har hon bli väldigt uppstressad i galoppen, av någon anledning, spelar ingen roll om det är i paddock eller på en åker. Den ända gången det går bra är på hoppträningarna så det sitter förmodligen mer hos mig än hos Luna.

Bild från igår!




Vanessa

Åh jag älskar när man matchar så :) med schabrak och lindor. Allt ser så prydligt och fint ut!

Svar: Ja, jag brukar alltid matcha med lindor när jag longerar! Matchar när ja rider också men rider helst med lite neutrala färger, så blir mer färgstarkt vid arbete från marken. Fint att titta på haha :D
Crazy lady

2014-06-15 / 09:55:11
BLOGG: http://m.nattstad.se/vanessaandersson
emmie

Åhh så fint matchat! Väl tänkt utrustning är altid fint! Själv brukar jag matcha mellan mitt gula schabrak & gult pannband :D

Kram på dej & kika gärna in på min blogg om du har lust! :)♥

Svar: Tack så mycket! Älskar att matcha med svart och brunt, vilket kanske är lite ovanligt att man blandar i lädret och när jag rider vill jag helst ha en neutral outfit. Men när jag longerar ska det vara färgglatt :D Kram, det ska jag göra!
Crazy lady

2014-06-16 / 10:34:17
BLOGG: http://emmielindholm.horseworld.se
Katta

Hej jätte fin blogg! Kolla gärna in min blogg shettisdrottning.blogg.se :). Kram.

Svar: Tack så mycket! Det ska jag göra! :) kram
Crazy lady

2014-06-17 / 17:17:52
BLOGG: http://shettisdrottning.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback