Rabatt på Dyon träns till er!

Såg precis att horsemeup har rabatt på Dyon the dffrence tränset. Det kostar i vanliga fall 3249:- men nu kostar det istället 2699:-, så man sparar hela 550 kronor! Dyon är ett jättebra träns med bästa kvalitén på lädret jag någonsin har känt! Det är så himla värt pengarna. Lädret är otroligt mjukt och hållbart, det är så pass mjuk och skönt att man knappt behöver smörja det. Jag köpte det begagnat då jag inte har råd att köpa det för över 3000:- men om jag hade haft de pengarna hade jag inte tvekat att köpa ett helt nytt! Nu får NI chansen att köpa det för under 3000 kronor. Om jag vore er, tveka inte! Det är skonsamt för hästen på alla sätt, man får en mjukare och mer lösgjord häst, förutsatt att all annan utrustning hästen har passar. Här kan ni köpa det otroligt snygga tränset!
 
Det finns alla möjliga olika bra och avlastande träns nu förtiden, b.la. PS of sweden och Micklem-tränset. Alla dom är säkert superbra, jag ska inte säga att dem är sämre än dyon för jag har aldrig testat dem. MEN tänk såhär: PS of sweden har bara ett bredare nackstycke. Det finns inget som skonar de känsliga nerverna runt ögonen. Det gör Dyon. Dyon tränsets sidostycken sitter otroligt långt bak från ögonen och det skonar som tusan. Micklemtränset är också ett relvolutionernade träns där man skonar många känsliga ställen i ansiktet på hästen men det skonar inte nacken på samma sätt. Dyon skonar nästan alla känsliga punkter i ansiktet. Bakom ögonen och bakom öronen i nacken. Det finns bara en negativ sak med Dyon och det är att man inte kan byta nosgrimma, man kan bara rida med achen, men det är ändå en vanlig nosgrimma! NI får gärna inflika om ni har erfarenheter från något av de här tränsen som inte stämmer in på det jag har upplevt eller hört.
 
Kortfattade punkter, negativt/positivt:
Micklem
Skonar nerverna bakom ögonen
Skonar tänderna
Man kan välja ett bettlöst alternativ
Skonar ej nerverna bakom öronen på samma sätt som de andra tränsen, vilket många känsliga hästar reagerar negativt på.
 
PS of sweden
Skonar nerverna bakom öronen
Kvalitén ska tydligen vara jättebra
Modern design där man kan välja om man vill ha käkremmen
Skonar inte de andra känsliga ställena i ansiktet, t.ex. tänderna beroende på vilken nosgrim-modell ni väljer och inte heller nerverna bakom ögonen
 
Dyon
Hästen får en friare sikt bakåt
Skonar en mängd olika känsliga ställen i ansiktet
Revolutionernade design som ser otroligt sportig ut
Skonar nerverna bakom öronen
Man måste rida med achen nosgrimma



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback